torsdag 21 september 2017

Fortsatta problem FK - AF

När du får beslut från Försäkringskassan om avslag på sjukpenning måste du första vardagen efter att du tagit emot beslutet anmäla dig som aktivt arbetssökande på Arbetsförmedlingen. Inte två dagar efter, måste vara första vardagen efter.
Tänk då på att du är frisk, oavsett vad du eller din läkare anser. Försäkringskassan har beslutat att du är frisk. Du kan då inte säga till arbetsförmedlaren att du egentligen fortfarande är sjuk med följd att du blir registrerad som arbetssökande med förhinder vilket inte godkänns av Försäkringskassan.
Göran S

1 kommentar:

  1. Men vad händer då om jag lyckas släpa mig dit dag 1 och sedan inte kan släpa mig dit nästa dag (eller nästa dag Af begär att jag ska vara där). Ska jag sjukanmäla mig då? Faller allt då?

    SvaraRadera